Entri Terbaru

5 days challenge #day 1 : five thing about urself


5 perkara tentang Yaya..
kalau nak story pasal biaodata tak perlu kot sebab dah ada kat tab tu..
jadi mari kita ketahui 5 perkara lain tentang diri Yaya..

pertama : Yaya pelakon air mata..

Suka sangat buat drama air mata ni dalam kelas. 
Kalau tengok cerita ke baca sajak yang menusuk ke mudah la mutiara berharga ni jatuh (betul-betul menghayati ni). 
Tapi Yaya tak mudah nak nangis untuk insan bernama lelaki ok. 

kedua : Yaya si Robot.

Kalau berjalan dengan Yaya, tak kisah la pergi pasar ke pergi shopping mall ke mesti yang mengikut tertinggal 1 km dibelakang. 
Dah la jalan laju lepas tu macam robot pulak tu..
Teringat masa form 1, kakak senior tu cakap Yaya robot..(lucu!)

ketiga : Yaya kaki buli..

Hahaha..bab ni paling kejam.
Tapi bukan semua orang taw Yaya buli.
Kawan yang duduk sebelah dengan yaya selalu kene cubit dengan Yaya.
Memang tak boleh kawal lagi la perasaan ni kan kalau suka ke, geram ke mesti terlepas dengan member sebelah..
Nasib baik la dia besar sikit, kalau tidak kurus la kene cubit tiap hari.
Pernah dulu masa pergi kenduri, ada adik ni duduk sebelah Yaya main buai, tetiba Yaya tercubit dia tanpa sengaja.
Masa tu tengah geram kak orang tapi tak ley kawal dah (maaf ye adik comel), Yaya tengok mata adik tu dah berkaca-kaca dah..

keempat : Yaya budak manja kuat terasa.

Tang ni ofcourse la kan.
Didalam ketegasan dari zahir yang mereka lihat, mereka semua pasti tak sangka yang Yaya ni cepat betul sensitifnya. Mana tak tegasnya, dapat amanah jadi ketua asrama, kalau lebik kene pijak lah jawabnya kan?
Ada sekali tu Ummi (warden) tersensitif kan Yaya.
Yaya cakap "ummi, kita beli belon nak" (untuk jamuan)
then Ummi cakap la "masalahnya kak Dila, nak beli belon guna apa?air liur?"
memang la ada gak kita cakap macam tu kan.
kalau di fikir balik tak la kasar pun Ummi cakap, cuma Yaya tersentap sebab..entahnya..
tengok kan? bende sikit je dah sentap.
masa tu terkantoi la yang Yaya ni sensitif.
Memang orang tak caya sebab perlakuan Yaya, nada suara yaya ni agak brutal.huhu (tapi Yaya ni peramah taw)

kelima : Yaya gadis blurr

Ni lagi satu yang ramai gak tak perasan.
tengah orang syok2 sembang dan Yaya pun jadi pendengar, tetiba Yaya bersuara "eh ko cakap apa tadi?"
memang kena marah lah jawapnya kan.
Kawan dok penat cerita bagai nak rak yang Yaya ni boleh pulok tak paham..
haha..
tapi memang betul kadang-kadang Yaya buffer kejap.
kenapatah..
lambat processnya..line slow kot..
sampai akak ofis Yaya pun perasan keloadingan Yaya ni.

okay.. dah siap 5 days challenge #day 1 : five thing about urself
next challenge day 2 : four way to win ur heart

7 comments:

  1. Kak, yang pasti, akak mesti lawak!! :D
    Mencubit org yg x boleh tahan tu kak.
    Errmm. Mesti kak yaya garang kn?? Sebab akak ketua asrama. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..boleh la lawaknya..selalu kene gelak sebab bluur memanjang..
      garang?? boleh tahan garangnya..nak cuba?hehe

      Delete
  2. kte sma2 sensitip. .hehe. .xdpt org ksr ckit. .knpon mnusui hti. . :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..tahu tak pe..terus nangis..haha

      Delete
  3. comel sgt umah yaya...akak dah polo u bek...hik!hik!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...