Entri Terbaru

5 days challenge #day 3 : three things that cross ur mind a lot


pertama :

Ku kejar dunia, akhirat apa yang aku dapat?
yaya akan selalu memikirkan tempat yaya diakhirat kelak.
Selalu berharap dan berdoa agar ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.
Selalu ingin berubah kearah yang lebih baik.
Semoga kita semua mendapat yang terbaik disisi Allah.

kedua : 

Mampukah yaya berbakti pada kedua ibu bapa yaya dan membalas budi mereka.
Sebanyak mana pun yang telah kita buat kita masih tak dapat lagi nak membalas apa yang telah ibu bapa kita korbankan.
Cuma yaya berharap akan menjadi yang terbaik untuk mereka, dapat membanggakan mereka dan nak mereka berasa bertuah mempunyai anak seperti yaya.

ketiga : 

Masa depan..
Sejak dulu lagi yaya memang akan berfikir dan sentiasa berfikir pasal masa hadapan.
Tentang belajar, tentang pekerjaan dan tentang rumah tangga.
mula-mula mestilah fikir pasal belajar,,kalau tak belajar betul2 susah nak cari kerja..
tapi tak jugak, kalau orang tu pandai berniaga atau kerja sendiri pun boleh cemerlang jugak.
tapi apa yang penting yaya akan cuba yang terbaik untuk masa depan yaya..
chayok chayok!!

5 comments:

  1. wah
    amin... amin... ^^
    buat yang terbaik
    chayok chayok!!

    ReplyDelete
  2. selalu mmikirkn mse depan..

    eh, ingt yg awak prnah masuk segmen bloglist lelaki ini? sy dah update bloglist trsebut. jom terjah!

    ReplyDelete
  3. Seimbang dunia dan akhirat..in shaa allah masa depan pun dalam redhaNya..amin...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...