Entri Terbaru

99 hari dari sekarang

Assalamualaikum..
lagi 99 hari dari hari ini kita akan berpuasa..
jadi..persiapan korang macam mana?
dah ganti puasa?
dah bersedia fizikal dan mental?

Kelebihan Ramadan
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah RA katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Apabila tiba bulan Ramadan, dibuka pintu-pintu Syurga dan ditutup pintu-pintu Neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu."

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah RA katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Dan sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu."

okay yaya just share hadis ni dulu..
nanti yaya buat entri khas pasal bulan ramadhan..
orang lain dok sibuk sambut april "bodoh" tu buat hapa?
tak molek sungguh.

sila scroll ke bawah laju-laju
-
-
-
-
-
 

soh orang buat persiapan nak sambut ramadhan,
dia p sibuk lukis baju nak jahit tok raya nih..
mestilah kene ada persiapan sebab yaya ni bukan jenis beli baju dah siap kat kedai.
kalau macam tu malam nak raya pun boleh beli.
tapi yaya ni jahit baju sendiri, kenalah beli awal-awal.
tahun ni tema warna hijau dan tema baju yaya jubah.
hehe..memang setiap tahun akan ada jubah tapi nak banyakkan lagi jubah 2 or 3 ke yang lain baju kurung.

orang pun dok hantar baju tok raya.
mesti kena booking awal sebab nanti melepas.
yaya ni tailor taw..hehe (promote lak)
yaya boleh jahit baju perempuan (kurung, pesak gantung, jubah dan macam-macam lagi la)
selalu kalau orang jauh nak order dorang pos saja kain tu.
then dan siap yaya pos balik.
senangkan main pos2 terus dapat tinggal pakai je.

korang dah fikir nak baju apa tahun ni?
macam awal sangatkan yaya ni (gelebah je budak kecik ni)
sorry u all.
tata ^_^

16 comments:

  1. cpt saja masa berlalu.. tp thn ni sedih sikit nak menyambut puasa dan raya kerana tahun ni pertama kali sambut tanpa arwah ayah md :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe la..jangan berduka cita..doakan semoga arwah bahagia dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman :)

      Delete
  2. waaa yaya know how to menjahit yea :) blh da yaya buka boutique sendiri ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..insyaAllah kalau ada rezeki :)

      Delete
  3. wah.....tk lma lg nk puasa..usu lum gnti puasa.kena gnti cepat2 neh :)

    ReplyDelete
  4. wah..lawa nye baju raye yaya ^__^

    ReplyDelete
  5. cepat jer kan dah nak puasa balik...heee... yaya jangan lupa... baju kurung pahang satu untuk akak...

    ReplyDelete
  6. tak terasa pulak masa banyak yang dah berlalu...

    ReplyDelete
  7. nak tempah jubah dengan yaya boleh? hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...