Entri Terbaru

Sampai bila nak seksi??


Fuhhh... cerita artis Malaysia seksi ni dah banyak sangat kita dengar dan lihat juga "terliur di buatnya" di akbar2,majalah2 hiburan, di tv dan juga di internet. Memang syarat nak jadi artis populor, kena seksi. Skirt pendek sampai nampak pangkal peha, dada terdedah, terbelah sana, terbelah sini., terdedah di belakang, rambut panjang mengurai dan macam-macam gaya seksi yang buat peminat terkasima dan secara tak langsung memenat kan MALAIKAT sebelah kiri kita menulis perkara dosa yang kita telah buat. Berikut ni alasan BODOH artis kita..


“Selesa berpakaian begitu
“Jangan nilai seseorang melihatkan pada pakaian”
“Keluarga lebih mengenali saya”
“Saya tidak mahu hipokrit, inilah diri saya yang sebenarnya”
” Maaf, saya mengikut kehendak pereka fesyen”
“Jangan menilai kita daripada pakaian sahaja”
“Seksi itu subjektif”
“”Saya masih tinggal dengan keluarga, jadi keluarga saya lebih mengenali saya”
“Saya pakai ikut kesesuaian majlis”
“”Itu urusan antara saya dengan tuhan”
“Saya berpakaian seksi tapi saye bukannya pelacur, saya tahu jaga nama baik keluarga saya”
“Apa yang saya pakai, itu hak saya”
Ada VIP offer saya jadi teman ranjang, tapi saya masih tahu nilai nilai sebagai wanita ISLAM…Jangan ingat kerana saya berpakaian seksi saya tak tahu halal haram..!”Macam tu lah jawapan yang mereka berikan.. Memang dia orang ni tak takut dosa dan sanggup pulak tu berkongsi dosa dengan peminat2 mereka...


Agak menghairan kan, semacam tiada tindakan langsung yang di kena kan kepada artis wanita seksi ni, tapi.. bila si Faizal Tahir bukak baju masa buat persembahan, terus di kena kan tindak kan. Dia orang ni salah nuntut ilmu agama agak nya sampai tak tau nak di beza kan aurat wanita dan aurat lelaki, lain laa si Faizal tu bukak seluar tinggal kan seluar dalam jer.

Tapi artis wanita kita dah taraf macam BERKEMBAN jer..apa tindak kan yang di buat oleh jabatan2 berkaitan.
Hakikat nya pihak media cetak dan elektronik turut sama bertanggung jawap dalam isu ini kerana mereka mengalak kan lagi penyebaran dosa2 kering nie...

"Islam hanya pada kad biru dan bukan pada diri..jiwa kita, zahir dan batin kita. Sampai bila kita semua nak jadi kutukan? Sanggupkah kita bertahan dalam api yang Allah sediakan? Pintu taubat masih terbuka lagi jadi jangan lepaskan peluang."
yaya menegur untuk kebaikan kita semua.
Ini bukan sahaja untuk artis kita tapi untuk diri yaya dan kita semua.


9 comments:

  1. betultu artis sekarang sume seksi2 belaka

    ReplyDelete
  2. artis ni, mcam2 gaya ada..nth pape pn ada jgak..tp still ada je peminat yg terikut-ikut..haishh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..kata cintakan Rasulullah tapi ikut cara artis..

      Delete
  3. Artis sekarang macam tak boleh tegur dah , ada je jawapn yang mereka bagi .

    ReplyDelete
  4. heliza tutup penuh pun artis..boleh je cari makan...pokok pangkal atas kehendak kita je.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...