Entri Terbaru

sembunyi

 
 
lama dah menyepi dengan entri sendiri, tapi pagi ni muncul dengan luahan isi hati..
tak banyak,,sikit je pun untuk dikongsi bagi mengurangkan lelah didada ini.
lelah yang sering datang dan sukar untuk hilang.
lelah saat kita merasakan sayang tak hilang pada dia yang lama..
pada sejarah kita.
pada kenangan yang harus dilupakan tak pun harus dilepaskan jauh begitu sahaja.
benar seperti lirik lagu ST 12- Saat Terakhir
"Satu jam saja ku telah bisa
Cintai kamu kamu kamu di hatiku
Namun bagiku melupakanmu
Butuh waktuku seumur hidup"
dan Yaya cuba mengambil waktu untuk melupakan segalanya agar Yaya tak lagi sakit dan pedih..
Allah telah menjanjikan sesuatu pada kita.
Ya I know that.
Cuma kekuatan yang Yaya perlukan sekarang ini dan masa mendatang untuk melupakannya..
Yaya tahu status Yaya sekarang ni tapi itulah erti sayang..
susahkan nak lupakan orang yang pernah kita sayang dengan ikhlas.
I'm sorry Mr. A..
Yaya akan cuba lupakan dia..
chayok chayok!!
Yaya kan kuat..
orang hanya nampak senyuman  yang terukir dibibir tapi tak nampak luka yang merebak di hati..
ok..cukup sampai disini saja~~
jom layan lagu sembunyi ni..
dah lama tak dengar,,
 
Percikan sinar matamu singgah di hati
Bergetar bibirku bisu sukar mengerti
Pantasnya diri ku tawan

Tak sempat berkelip aku kau punya
 Biar pun mengutus ilham memujuk jiwa
Mengikut suatu raga melamar rasa
Biar pun kita mencoba

Sembunyi namunkan terlihat yang jelas di wajah
Kita memang penasaran merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala

Bertentang mata sebentar dihanyut angan
Tersentap aku tersedar diperhatikan
Sedangkan diri terasa kemana
Renungan aku nak alih

Sembunyi…namunkan terlihat yang jelas di wajah
Kita sememangnya sarat merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala

Walau kita cuba sembunyi
Namun terlihat segalanya yang tersimpan di hati
Bintang-bintang di malam cerah beri cahaya
Tak menghalang menyinari segala

Walau kita cuba sembunyi
Namun terlihat segalanya
Yang tersimpan di hati

8 comments:

  1. Replies
    1. huhu..90 % ok 10 % lagi tak..huhu..tape yaya kan kuat!!hehe..

      Delete
  2. saba ye Yaya..akak tau..Yaya is the strong women right?
    Kuatkan semangat tu k..
    caiyok Yaya..!! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..thanks akak..
      yaya kan kuat ^_^

      Delete
  3. Tak perlu dikenang barang yang lepas ...mungkin ia menyakitkan..belajar menerima ketentuan ilahi..percaya kepada Qada & Qadar..:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...