Entri Terbaru

Buta Membutakan

 
Aku buta atau mereka yang tak nampak?
Tak nampak apa yang aku dan yang lain nampak,
Eh, mereka ni nampak rasanya tapi sengaja membutakan mata,
mata, mata, mata
mata yang melihat ni akan dipersoalkan dikemudian hari,
ingat,
jangan pura-pura buta ya,
yang jahil diagungkan yang beriman dihina,
cukuplah untuk mengatakn mereka ini buta,
buta tak nampak yang nyata,
buta disebabkan harta dunia,
bila cuba dibantu dan diberi tahu mereka tak mahu,
mereka rela terus untuk menjadi buta,
sampai bila nak jadi buta?
best ke jadi buta?
orang bawak sana dia ikot,
bawak sini dia ikot,
last-last kalau orang tolak dia jatuh gaung pun dia tak tahu,
sedar-sedar dah dekat alam lain,
 wahai orang-orang buta,
jom la kita p rawat mata,
jadi korang boleh nampak mana yang nyata dan mana yang dusta,
penulisan ku ini bukan nak mengata,
tapi aku mahu bercerita.

11 comments:

  1. wah ! hehe penulisan berbntuk kiasan kan ? hehe ad mksud yg tersirat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak mengkritik kene lah berkiasan macam sasterawan dulukala yang menyuarakan apa yang mereka tidak puas hati

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. kiasan yang dalam maksudnya ni...

    ReplyDelete
  4. nice..ske baca kata2 di atas
    berirama..punya maksud mendalam

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...