Entri Terbaru

Semakin hari semakin menjadi-jadi

 

  
 
biar gambar berbicara sejauh mana letaknya keperimanusiaan mereka.
bayi dibuang DIRATAH kerengga
kalau tak mahu jangan membuat dosa.
kelak nanti kita yang merana.
 
kalau tak sudi katakan tak sudi,
jangan engkau menyerah diri,
kalau tak nak diri dibenci,
jangan engkau membuang bayi.
 
samada lelaki ataupun perempuan,
mereka berdua tetap bersalah kerana melakukan perkara terkutuk sebegini,
jangan hanya kerana cinta senang je nak beri apa yang tak halal buat mereka,
kalau betul kata cinta satukanlah dengan cara yang halal melalui akad. Dengan cara itu, kehidupan kita akan lebih bahagia dan diredhai..

#syurga bagi bayi ini.

 
 

8 comments:

  1. kes macam ni kerap kita dengar..susah nak banteras tapi kalau kene gaya boleh dikurangkan..

    ReplyDelete
  2. S3dihnya tgk bbytu.menitik air mata...

    ReplyDelete
  3. tapi rasanya... memandangkan iklim malaysia terkini... mungkin kejadian jenayah akan semakin bertambah. sebabnya ramai tolak Islam even melayu tu sendiri. Allahualam

    ReplyDelete
  4. hmm , abang nina dah kahwin 3 tahun , masih tak ada rezeki nak dapatkan zuriat , tapi mereka senang sahaja buang anak , bermaharajalela buat maksiat secara terang-terangan . Tak sanggup tengok baby yang kecik mcm tu diperlakukan begitu

    ReplyDelete
  5. tak boleh nak tengok. sedih sangat sangat

    ReplyDelete
  6. manusia sekarang dah tak der hati perut...

    ReplyDelete
  7. sedangkan binatang pon sayangkan anak, inikan manusia plak berperangai lagi teruk dari binatang...Layak ke dorang ni digelar manusia...huhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...