Entri Terbaru

Sungguh jahil kelihatan..

 
 yaya dapat dari fb dan nak share pada yang belum lagi tahu perkara ni..
ini tiada kaitan dengan politik walaupun memang ada kaitannya..
tapi ini lebih kepada kaitan dengan kehidupan dunia akhirat kita..
ok..baca dengan tenang dan kemudian baru boleh mengucap panjang..
SUBHANALLAH!!!
inilah bila kita terlampau taksub dengan harta dunia sampai yang kita sembah bukan Allah tapi manusia yang juga diciptakan oleh Allah..
apa hukumnya bila kita mengatakan sebegini di atas??
ini dah boleh dikatakan syirik.berdosa besar..
SUBHANALLAH..
semoga iman kita dipelihara..

Mahfum Firman Allah (Saba’:24)
Katakanlah: “Siapakah yang memberi rezeki kepada mu dari langit dan dari bumi?” Katakanlah: “Allah”, dan Sesungguhnya Kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata.

Mahfum Firman Allah (Al-Ankabut:60)
Dan berapa banyak binatang yang tidak (dapat) membawa (mengurus) rezekinya sendiri. Allah-lah yang memberi rezeki kepadanya dan kepadamu dan Dia Maha mendengar lagi Maha mengetahui.

#like dan share supaya yang lain sedar..

7 comments:

  1. memang kelihatan jahil pun... hu hu hu...

    ReplyDelete
  2. Sedihnya..masih ramai yang tak faham hakikat sebenar kehidupan :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..betul tu..susah nak bagi mereka faham kalau dah jadi mcm ni

      Delete
  3. sebab politik,agama pon dipersoal...

    ReplyDelete
  4. Nak sokong tapi janganlah sampai taksub nak menyembah bagai...perkataan sembah itu hanya layak untuk Yang Satu: Allah S.W.T. MasyaAllah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...