Entri Terbaru

Syukran Ya Robb atas hidayah-Mu

 
Hari-hari yang mendatang,
Aku yakin menuju kehadapan,
Yakin dengan apa yang aku pertahankan,
Yakin dengan apa yang sedang aku perjuangkan.
 
  Jika ditanya adakah aku mampu,
Ya! aku mapu!
Mampu untuk menindas segala kata-kata yang bisa meruntuhkan asa,
Sedikit pun aku tak ambil peduli dengan kata-kata mereka,
Walaupun aku dikatakan seperti orang asing, perompak dan perkataan lain yang seumpama itu,
Aku tak peduli,
Kerana aku kelihatan biasa di mata Allah.
 
Alhamdulillah,
Kerana hari semalam,
Aku bisa menjadi seperti hari ini,
Kerana luka itu,
Ku kuatkan jua merawat ia,
Kerana jatuhnya aku,
Aku bangkit kembali seorang diri,
Memang tiada siapa membantu, tapi aku yakin Allah yang satu,
Yang Satu ( Allah)itulah yang sentiasa membantu aku,
Jatuh bangun aku, sentiasa ada.

Dan kini aku mampu tersenyum dan bangkit dari duka dulu,
Aku bersyukur dengan hidayah yang Allah beri,
Dengan kesilapan yang pernah terjadi,
Aku bisa jadi kuat seperti sekarang..
Syukur Ya Robb.

21 comments:

  1. alhamdulillah..moga2 kita sentiasa mendapat hidayah dari Allah...

    ReplyDelete
  2. Allah sentiasa ada bersama kita x kira apa jua keadaan...

    ReplyDelete
  3. semoga kita sentiasa dilimpahi dgn hidayah dan rahmat-Nya.. Jgn berenti carik keredhaan Allah :)

    ReplyDelete
  4. semoga kita sama2 mendapat hidayah allah :)

    ReplyDelete
  5. salam cik yaya
    Alhamdulillah syukur.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...sama-sama kita sentiasa mengingatinya :)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah. Semoga Allah merahmati kita. :)

    ReplyDelete
  8. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  9. subhanaALLAH.. semoga di beri kekuatan dan keberkatan dalam hidup nie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..semoga sentiasa di beri petunjuk..

      Delete
  10. allah always here beside me

    http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/05/tips-tarik-minat-anak-bersolat.html

    ReplyDelete
  11. Allah selalu ngn kita lam setiap saat... cuma kita je lalai mengingatiNya >.<

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...