Entri Terbaru

Tambahkan AMAL kuatkan Iman

 
 
 
ok stop pasal isu politik yang sedang hangat diperkatakan walhal PRU 13 sudah pun berlalu.
Tapi ianya masih menjadi buah mulut kita semua termasuklah Yaya. Memang tak layak lagi untuk mengundi tapi masih mempunyai hak untuk bersuara dan kami anak muda boleh menilai yang mana yang original dan mana yang cetak rompak.
Sudah lah dengan rasa tidak puas hati, sebelum PRU 13 lagi sudah timbul bermacam fitnah, bergaduh sana sini dan sekarang timbul pulak isu perkauman. Ok Yaya hanya harap Malaysia akan AMAN agar pihak musuh tidak mengambil kesempatan terhadap negara kita.
 
Ok abaikan sekejap isu yang tak habis-habis yang kerap diupdate dekat laman muka buku, jom kita layan gambar kucing yang putih suci dalam debu ni.
 
 Dalam kita sibuk bergaduh , kita tak sedar dan lalai dalam kehidupan seharian kita. Daripada bergaduh lebih baik kita tingkatkan Iman kita. Kuatkan dengan amalan yang diperintahkan Allah.
Ikutlah sunnah Rasulullah.
DAJJAL.. semua orang merasa takut apabila dikatakan akan muncul dajjal. jadi cara nak menjauhi diri daripada Dajjal adalah dengan perbanyakkan amal kita dan perkuatkan Iman kita.
Dok sah la gaduh2 lagi, jujurlah dalam setiap perkara.. Kalau buat jahat lagi la syaitan, iblis serta dajjal suka dekat kita. jom layan video ni dan banyak lagi yang kita boleh tonton dekat you tube untuk muhasabah diri bukan tonton gwiyomi je tau.. ^___^



 

#suka tengok santapan rohani di tv al-hijrah


3 comments:

  1. ye betul tu yaya...isu politik ni takkan habis di perdebatkan. tapi bagi kita rakyat Malaysia ini,hanya keamanan dan ketenteraman yang diiginkan..

    ReplyDelete
  2. Tahu xpe..pening rasa sna sini dok ckp2... Huhu yg pnting jaga diri dn keturunan dr api neraka... :-)

    ReplyDelete
  3. masih dlm mood berpolitik...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...