Entri Terbaru

Berkebun.

 
Assalamualaikum dan selamat berhari sabtu semua ^_^..
eh korang buat apa hari ni?
amboi Yaya, nak pergi berkebun pun sempat dia snap ye..hehe..
ambil semangat sat..
pape la Yaya..hehe

 
get set goooooo...

 
pkok bunga ku ^_^

 
si kecil Aina ni pun nak join..

 
hehe..comelnya my babah..
babahku sememangnya comel..
dan akan tetap comel dimata Yaya..
babah tengah mesin rumput nak bersihkan lepas tu nak tanam bunga cicak kat tepi tu..


 
ok..ini kerja Aina dan babah malam tadi..

 
bunga cicak..
tapi ada jugak yang panggil bunga 10 pagi..
sebab pukul macam tu baru diam kembang menunjukkan kecantikannya..huhu

 
tengok ni..
pokok peria dah bercampur dengan rumput..
ni la kerja pagi tadi..
mencabut rumput..

 
nampak tak rumput yang terselit-selit tu..

 
sekarang masa untuk kita memindahkan bunga ni,,
biar dia cantik lagi..

 
lepas siap mesin rumput, babah pun letak tanah nak tanam bunga cicak..

 
my babah kata kepak2 je then tanam..
bunga ni senang je nak tanam..
jadi yaya pun buat jela..
disebabkan dok selangor kan..
yaya pun bagi idea letak bunga kuning n merah je..
baru la semangat anak selangor kan..
hehe..
bunga warna lain dok tempat lain..
tak sabar nak tunggu bunga-bunga ni subur..

keluar jugak peluh kan..
daripada dok terperap dalam rumah je..
cuti ni bersihkan laman rumah..
baru la cantik je mata memandang..
semangat-semangat..hehe ^_^




12 comments:

  1. Amboi rajinnya dye,tkpernah pula dgr bunga cicak

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..
      kat tempat izza bunga ni dipanggil ape?

      Delete
  2. Bunga cicak ?xpenah pun dgr tp tgk2 gmbar mmg slalu nmpk bunga tu .cntik2 :D

    ReplyDelete
  3. rajin cik yaya..bagus2 masa terluang tolong babah berkebun, seri pagi memang catik bila bunganya kembang..1st time dgr bunga cicak tau !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..
      Yaya selalu dah dengar sebab babah selalu cakap..hehe

      Delete
  4. wah rajinnya anak dara cik akak..hihi...
    kalau cik akak agaknya menonton je kot..hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..
      hujung minggu je rajin..ngeh3..

      Delete
  5. rajinnye cik yaya kita...bagus berkebun keluar peluh...salam perkenalan dari Aishah :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...