Entri Terbaru

Ugly Betty me? ooh NO!!!!!

 
 

hamboi..melampau no Yaya ni..
sampai ke ungly betty dah dia..
asal hodoh je Ungly Betty..
asal Ugly Betty je hodoh..
apala salah dia ni kan..
maaf la ye..

ni nak cerita kisah Yaya dengan tangan gatalnya..
apa punya tajuk la..
disebabkan tangan ni dah pandai menggatal sejak Yaya form 5 lagi,
tapi masa form5 tak la kerap sangat gatalnya..
haha..
sejak form 6 makin menjadi-jadi,
tak de je cikgu dalam kelas, mula la keluarkan senjata rahsia..
jeng jeng jeng..

  

cermin ajaib!!!
hahaha..
tengok nenek tu, nampak muda dia dalam cermin..
tapi cermin Yaya tak la ajaib pun, ala cermin beli kat mail je,, dua seringgit..hehe

hobi Yaya ni bile dok atas katil, tak sah kalau tak ambil cermin..
nak tatap muka la tu nak tengok lawan ke idak..
ooopss!!! salah..
Yaya nak belek jerawat kesayangan..hoho..
dengan lembutnya Yaya pun mengusap mereka..haha..

 
habis merah2 ditambah dengan kesan2 parut..
mana taknya..bukan tiap hari, tapi tiap kali dok atas katil mmg tak sah kalau tak tengok jerawat.. (hobi yang pelik)
ku picit tang sana, ku cubit tang sini..
sekarang hambik ko la Yaya..
lepas tu Yaya keluar berdiri depan cermin then cakap "okeh..lepas ni tak mau dah picit" (eleh..sekejap je ley tahan)
hadoi..Yaya tahu picit jerawat ni buat kesan tak baik pada kulit wajah..
tapi susah la nak buang tabiat ni..
huhu..


10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. bahaya tu yaya,saya dulu tu memg suka sgt picit jerawat,mula2 kcik2 je nek kat dahi,picit hari2,last penuh satu muka,kat pipi besar2 pula tu,huhhh,zaman berjerawat memg ngeri sgt,tapi sekarang ni dah kurang dah,tinggal parut2 je sikit,guna petua masker susu je,sure cantik muka ,hehe,n picit jerawat pun skrng tak pernah dah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah bestnya..tu la..yaya pun nak cuba kawal diri ni drpd dok memicit je..huhu..thanks izza :)

      Delete
  3. ishhh jangan picit nanti merebak.. heheehe naseb tak ada jerawat.. dulu suka jgk picit tapi setelah di marah oleh mak,, dah tak dan lihat kesannye hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..tahu tak pe..degil tangan ni..tamau dengar kata,..huhu..
      tengah berusaha la ni acik tak nak picit..huhu

      Delete
  4. sayang kulit muka tu adik yaya.. akak punya muka dah berlubang sebab masa remaja dulu gatal sangat tangan dok picit mak cik jerawat tu.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. la yeke??
      seram la pulak dengar akak ckp mcm tu..
      ok2 kita insaf..huhu ^_^ thanks akak :)

      Delete
  5. cik akak pon gatal juga tangan nak picit...
    tapi lepas picit kena cuci muka tau...takut merebak tempat lain...hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...