Entri Terbaru

Jujur atau bendul?

tengok mr. bean ni..
selalu berlakon ala-ala bodoh je tapi sebenarnya beliau seorang yang genius.

Mari kita fikirkan kembali situasi di bawah.
Apabila mereka berkata benar, bagaimana penilaian orang lain.

kanak-kanak : Bagusnya anak kau ye, jujur walaupun dia bersalah.
orang besar : Apa punya lurus BENDUL la dia tu, aku cakap jangan dia bagi tahu jugak.

Bila kanak-kanak kita kata dia jujur tapi bila orang besar kita kata dia bendul.
Tapi bukan kita semua yang kata, ada sesetengah je. Mesti korang pernah dengarkan?
Salah ke kita bersikap jujur?


14 comments:

  1. haah,betul tu.... lebih baik jujur daripada berbohong kan? hmm....

    ReplyDelete
  2. bagi kimi, pendapat orang tu berlainan, paling penting niat kita untuk jujur itu lebih baik :)

    ReplyDelete
  3. bialah orang nk kata ape pun yg penting Allah syg orang yang jujur =)

    ReplyDelete
  4. entah..haha tapi bagi Shakira biarlah berpada walaupun nak jujur, biar kena pada tempatnya..silap2 orang cop kita BODOH pula..lagi teruk dari bendul..heheheheheee

    ReplyDelete
  5. jujur nie lebih kpd bersikap ikhlas..bendul nie terlebih ikhlas haha..

    ReplyDelete
  6. kalau saya , better kita jujur walaupun orang cakap kita bendul..tapi , nak jujur depend pada keadaan la :)

    ReplyDelete
  7. kalau bendul sangat pun bahaya.. tapi kalau terlalu jujur ok juga..

    ReplyDelete
  8. Biar jujur cuma jgn terlalu jujur... Smpai lurus bndul..org buat jahat pun dia ikut..

    ReplyDelete
  9. terlalu jujur susah jugak kalau tak jujur langsung lagi bermasalah :>

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...