Entri Terbaru

Kerana cinta aku tinggalkan dia.


Jangan persoalkan kenapa aku bertindak begitu kejam sekali yang kau rasa. Aku tak ada kedua tapi aku ada Yang Esa. Kerana cinta ini aku tinggalkan cerita kita. Aku tamatkan dengan paksa walaupun kau tak rela. Hati siapa yang tak pedih, hati siapa yang tak sakit walau aku sendiri yang menorehnya. Namun aku buat semua ini untuk kebaikan kita. Aku sayangkan kau (tapi itu semua dulu) tapi aku lebih sayangkan diri aku sendiri. Oleh itu, aku nekad kuburkan rasa sayang yang tersemat dihati demi sebuah cinta hakiki.

Aku bersyukur saat aku sedang asyik bercinta dengan yang SATU, Allah beri aku kekuatan dan peneman untuk aku meneruskan perjuangan yang aku sudah mulai. Allah titipkan dia untukku. Bukan aku curang padamu tapi mungkin ini memang takdir kita. Berjumpa dan bercinta tapi bukan untuk bersama. Melalui dia aku semakin dekat dengan Yang Maha Esa. Dia melengkapkan kekurangan yang aku ada dan aku pelengkap kekurangan yang dia punya.


Kali ini aku tak menyesal meninggalkan diri kamu tok kesekian kalinya. Luka yang aku rasa dulu telah terubat dengan Cinta Ilahi. Benar, jika kita mengejar cinta yang hakiki pasti kita akan temui dan Allah akan beri. Percayalah Allah akan hadiahkan kita sesuatu yang lebih indah dari apa yang kita jangka.
Janji Allah itu pasti.

~AUTO PUBLISH~

7 comments:

  1. Kadang ia amat menyakitkan tapi percayalah "menyesal" perkataan itu takkan pernah wujud.
    InsyaAllah, moga Allah redha

    ReplyDelete
  2. datang melawat sis!!!salam aidiladha!!!!

    ReplyDelete
  3. tak rugi tinggalkan cinta manusia demi cinta pada-NYA.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...