Entri Terbaru

Syukur #Saat Allah dengar rintihan hambanya


Assalamualaikum kepada semua readers..
buat apa??
mesti tengah sibuk kan dengan persiapan nak raya, yang kemas rumah kemas rumah lah, yang buat rendang, buat rendang la..
ingat lagi tak entri Yaya yang berduka tu?
Alhamdulillah Allah mendengar doa hambanya yang sedang berduka..
yang pasti Yaya tak pernah berhenti meminta daripada yang Esa. Sesungguhnya bantuan Allah itu pasti ada cuma dalam pelbagai bentuk yang kita tak jangka.
Semalam 3 Ogos 2013, ada mesyuarat Umno dekat kampung Yaya..abah pun ajak Yaya pergi berbuka sekali..Yaya pun ikut la sebab ada anugerah pelajar cemerlang sekali.. >_<
lama la jugak dengan pembentangan itu ini la, bukannya Yaya paham sebab baru first time ikut lagi pun pergi ni sebab ada bantuan hari raya je untuk orang kampung dari Dato Seri Noh bin Haji Omar yang juga merupakan orang kampung Yaya, rumahnya dekat je dengan rumah Yaya, jalan kaki dah sampai..
sebab tu la Dato setiap tahun bagi bantuan dan hadiah untuk kami sekampung..
ucap punya ucap akhirnya sampai la ke anugerah pelajar cemerlang, lawak jugak bila tengok abah kene berucap selaku pengerusi tetap..hahaha..abah memang lawak la..tersengih-sengih Yaya kat belakang tu tengok abah..
dan nama Yaya pun dipanggil, masa nak ambil tu ada juga Dato menyembang dia cakap "anak A'as ke?"..Yaya pun angguk..Dato pun tanya la banyak lagi..huhuhu..kenal juga Dato kat Yaya eh (terasa femes kejap)..haha..sory ye Yaya Dato tak kenal awok, yang Dato kenal abah awok okay.. >_<
Alhamdulillah selain dapat plax, Yaya dapat duit sekali..boleh la kurangkan beban mak n abah..
Terima kasih Ya Allah kau bantu aku dengan cara ini..
selain tu siapa yang datang semua dapat baju Raya dengan duit raya..wink wink ^_^





11 comments:

  1. hihi, dato noh memang baik.. dato noh tu kawan ayah mama satu sekolah.. kihkih. kami sekeluarga pun rapat dengan dia....
    tahniah yaya ye..

    ReplyDelete
  2. wah!!!!tahniah yea,,,heheheh...

    ReplyDelete
  3. Alhmdlh...
    rezki..wahh beshnyer dpt uet rye..smua bg..huuu

    ReplyDelete
  4. tahniah yaya sayang..bak akak rm50 leh?hehehehe..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...