Entri Terbaru

Ampunkan Aku Allah!


Dulu saya macam Raja di Ibu Kota, 
dengan mengedar dadah saya dapat hingga 5,000 sehari. 
malah dibekalkan pistol oleh sindiket.
Saya tak takut pada sesiapapun.

Namun,
kini saya gerun mengenang dosa silam, Kata Zul (24 Tahun)
Bekas pengedar dadah yang kini dadanya rapi dan tersusun 30 juzuk Al-Quran,
dan membuka Pusat Tahfiznya sendiri.

"Bila Hidayah menyapa, bila Tarbiah mengajar dia.."

Metro -20/1/2014-

Tiada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tiada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan. Jika Allah mengizinkan maka jadilah. Semuanya tidak mustahil. Alhamdulillah. Kalau dia boleh buat, pasti kita pun mampu jika ada usaha.



8 comments:

  1. Sungguh beruntung dia Allah pilih dia utk terima hidayah....

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.,, harapnya kita juga berusaha untuk menjadi kebih baik setiap hati..hulu parang hari hari diasah akan tajam juga akhirnya..amin..

    ReplyDelete
  3. tadi ada baca kat metro..Allah buka pintu hati dia..alhamdulliah

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. Amin ya Rabbal Alamin...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah. Sesungguhnya hidayah itu milik Allah.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah....
    Beri jg hidayahMu pd diriku...suamiku ....anak2ku....n pd semua jiran2 n sahabat2ku

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...