Entri Terbaru

Habuk ft Selsema

 Assalamualaikum dan selamat pagi u all. Ha'cem...ha'cem... Pepagi dah start bersin. Habis gegar satu rumah. Habuk ni susah nak berpisah dengan selsema. Bila kena habuk mula la bersin, lepas bersin selsema lak datang menyapa. Tuk tuk tuk, selsema datang ni. Kalau sekali dua takpe, nanti dia sambung lagi dua, tiga, empat, lima dan banyak kali la. Payah nak hitung sampai sakit tekak. Habis mata merah je boleh berlakon cerita seram. Hidung jangan cakap la, nasib baik hidung Yaya ni kurang nak merah sangat. Tak de la glow kan. Tapi gatal tu jangan cakap la, Allah sahaja yang tahu. Rasa macam nak tanggal sat letak tepi. Yaya pernah baca, bersin sebanyak tiga kali tu buang kuman, tapi kalau lebih tu penyakit.

Syafakillah... Sakit itu kan penghapus dosa.  Lagi satu, Yaya ni takut bila bersin banyak kali, sebab nanti tetiba warna merah yang keluar dari hidung. Sebab lapisan dalam hidung Yaya pecah. Nipis, tak kuat macam orang lain yang tahan. Rapuh, bila-bila je boleh darah tetiba. Dah selalu hidung ni berdarah. Dah nak masuk 3 tahun yang kerap ni dulu masa darjah 6, form 1 sampai form 4 biasa2 je. Tu yang Yaya tak kasi orang sentuh hidung Yaya, kalau tak mula la jadi singa. Kih kih kih. (ops tergarang lak).



6 comments:

  1. saya pun selesama juga.. susah betul kalau setiap pagi asyk terbesin saja. Yaya jumpalah doktor.

    ReplyDelete
  2. Teruknya sampi bdarah..ad jmpe doc tak sblm ni pasal tu?ke resdung....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aad resdung tapi sahkan kat doktor ada mslh lain jugak

      Delete
  3. tak selesa asyik bersin jer kan?akak pun rimas juga..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...