Entri Terbaru

Terung Masak Kicap

Alhamdulillah. Selesai memasak. Dah lama dah nak masak terung masak kicap ni tapi tak terbeli-beli jugak. Tadi alang-alang dah singgah pasar terus beli. Korang pernah masak macam ni? Tak pernah masak pun pernah makan tak?

Meh sini nak kongsi resepi. Yaya ni bukan lah mahir, newbie lagi dalam memasak. Hehehe. Ala kadar ye boleh la yang biasa2 je.

Bahan-bahan:
Terung
Bawang kecik dan bawang putih
Ikan bilis

Cara-cara:
1- gaul terung dengan kunyit dan letak garam secukup rasa, lepas tu goreng. Nak garing boleh tak nak pun tak pe.
2- lepas tu goreng ikan bilis pulak, dah nak dekat garing masukkan bawang tadi yang telah dihiris.
3- letak terung dalam pinggan, lepas siap masak ikan bilis bersama bawang tadi, angkat dah tuang atas terung tadi. Letak kicap secukupnya dan gaul. Siap.

Selamat mencuba. Sodap weh rasanya. Kalau tengok gambar memang la tak mengancam, cuba dulu baru tahu.


Posted via Blogaway

10 comments:

  1. oh gitu...akak ingat kicap masak sekali dalam kuali. bukan ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan lah..nak masukkan lepas masuk bawang pun boleh je..tapi nanti takut lebih minyak

      Delete
  2. assalamualaikum yaya...sodap juga masak mcm ni...:)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dik...akak pun suka terung..resepi yang simple tapi sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..sama la kita.. ^_^ ada geng ni

      Delete
  4. terung dan ikan bilis feveret akak..mesti sedap punya..nanti nak try ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. try jangan tak try kak..nanti bagi tahu yaya kalau dah cuba apa rasanya

      Delete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...