Entri Terbaru

Walau Luka Sudah Sembuh tapi Parut Tetap Ada


Assalamualaikum.
Luka?
Kali ini Yaya bicara bukan soal luka yang berdarah dibadan kita tapi luka ini sering dibahasakan atau digantikan untuk memberi makna tentang sesuatu yang amat menyakitkan. Luka itu sakit bukan? Pedih, bila tersentuh mula la rasa macam nak mengamuk je rasanya. 

Luka akibat sesuatu perkara memang sukar untuk dilupakan. Mungkin perkara itu tentang putus cinta, dibohongi oleh insan yang amat kita percaya, dianiaya dan banyak lagi. Mungkin luka itu sudah sembuh. Mungkin perkara itu sudah dimaafkan, sudah dilupakan, hilang buat seketika tapi percayalah ia takkan hilang begitu sahaja. Parut masih ada. Terkadang pasti kita akan terkesan atau terkenang kembali dengan perkara yang pernah terjadi dulu. 

Kalau kita luka kan, luka yang paling teruk la..pasti ada parut kan? Dengan parut tu kita akan teringat apa yang pernah terjadi pada kita. 



5 comments:

  1. Terjah sini untuk lihat perkembangan :)

    Mohon singgah ke blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  2. Luka dibadan nampak kesannya, luka dihati siapa yang tahu.. ianya tetap akan tersimpan menjadi kenangan dan sejarah dalam lipatan pengalaman kehidupan.Setiap kegagalan, kecewa atau terluka akan membentuk diri menjadi lebih baik dari semalam atau sebaliknya...

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum...

    benar penyataan ini walaupun luka sudah sembuh tp parut tetap ader..

    mselim3

    ReplyDelete
  4. btol.. luka d badan bleh nmpk.. tp luka di hati.. Allah swt sja yg tauu.. ^^

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...