Entri Terbaru

JIka Hilang Insan Tersayang.



Assalamualaikum.
Mungkin dulu kita selalu dengar dan tengok dekat tv, berita, cerita sahaja tapi kali ini korang pulak yang rasa. Apa yang korang rasa dan korang akan buat jika korang hilang insan tersayang?
Ibu..
Ayah..
Adik..
Kakak..
Abang..
Atok..
Nenek..
Saudara-mara..
Sahabat Handai..
Pemilik hati..
Sedangkan mendengar sahabat kita hilang insan yang mereka sayang pun dah tumpah air mata kita, ni lagi la kalau kita yang alami..segala yang hidup pasti akan mati..segala yang datang pasti akan pergi..
setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
Cuma bersediakah kita untuk hadapi semua ini?

  • Pasti tak mampu untuk hadapi.
  • Mengambil masa untuk menerima apa yang jadi.
  • Seperti hidup ini dah tak ada erti. Putus asa.
  • Hilang punca.
  • Murung.
  • Tiada insan yang selalu bersama kita.
  • Sunyi.
  • Sepi.
  • Lain, terasa lain sangat. Ada sesuatu yang hilang.
  • Tak mampu untuk berkata apa2 dan hanya mampu berdiam.
Secara mudahnya..sukar nak ungkap bagaimana perasaan bila kita kehilangan seseorang yang kita amat sayang..hanya yang melalui je tahu bagaimana rasanya..sedangkan baru memikirkan pun kita dah takut..jadi hargailah mereka selagi masih ada terutamanya ibu bapa dan family kita.

6 comments:

  1. hargai sebelum terlambat...yg dtg akan pergi ..itulah hakikatnya.hanya keredhaan hati dpt menenangkan jiwa.. :)

    ReplyDelete
  2. Hargai mereka sebelum terlambat.
    Pernah kehilangan orang tersayang, cukup terseksa bila mengenangnya.

    ReplyDelete
  3. tak tahu nak buat apa.. rasa macam nak berkurung lepas tu bersedih je, tp sampai bila kan.. hidup mesti diteruskan..:)

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. sedih kan kak? tapi semua tu dah ditentukan

      Delete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...