Entri Terbaru

Raya|Cuti Seminggu


RAYA|CUTI SEMINGGU | Bila blogwalking, hampir semua blogger bercerita tentang persiapan raya mereka. Cerita dari kisah pulang ke kampung, kuih muih dan kek raya, baju raya dan semua tentang raya. Yaya? Apa kaitan gambar diatas dengan persiapan raya Yaya?

Melihat tajuk tu, pasti ramai suka bila dapat cuti lama kan raya nanti. Yeah memang la Yaya suka tapi mood nak raya kali ni kurang sikit la. Mungkin disebabkan banyak perkara yang berlaku pada diri dan masih berduka mengenangkan saudara Islam kita di Gaza. Sedang kita bersuka, mereka masih lagi berduka. Itu salah satu punca Yaya rasa hiba. Kedua, mungkin sebab Yaya dah menginjak tua. Ecececeh (macam tua sangat je aku ni padahal baru 21 tahun.) Da matang kot kan? Perasan beno la Yaya ni. Bila tengok anak buah main bunga api, dah tak ada rasa melonjak-lonjak nak main sama. Bila dah makin dewasa, perasaan raya tu terasa lain dibandingkan masa kita kanak-kanak dulu. Kalau tidak kita la yang laju melompat-lompat main dengan sepupu sambil kira duit raya kan? Tapi sekarang, berbeza sangat. Yaya yang rasa berbeza. Cepat beno aku matang ni. Ketiga, mungkin Yaya tidak memanfaatkan bulan ramadhan ni dengan sebaiknya. Allahu :'( Semoga dapat lagi bertemu dengan ramadhan akan datang. 

Pastinya Syawal kali ini membawa makna yang berbeza dengan syawal yang lepas. Pahit, suka dan duka yang dilalui pasti takkan sama. Namun ia tetap memberikan erti dan membawa seribu makna. Allah. Semoga setiap hari yang mendatang memberikan kebaikan kepada kita semua. Amin. 

Keep smile

2 comments:

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...