Entri Terbaru

Day 5 - 5 foods (second entri)

okay..
entri kali ni adalah sambungan dari entri yang INI..
makanan yang seterusnya adalah....

3. BUBUR NASI

Bubur nasi juga merupakan makanan kegemaraan dan kesukaan Yaya bila tekak ni rasa dah tak boleh nak telan benda lain..
ada sesetengah orang kata dia tak suka makan bubur sebab tak kenyang then muak.
tapi kalau Yaya, tak..bagilah sebulan pun makan bubur je pun Yaya lalu..
masa Yaya patah kaki dulu, dalam 2 bulan jugak la telan bubur nasi ni..
ni je kot senang nak bagi selera..
lagi pun lepas kemalangankan..mesti kita rasa tak kuat lagi..
makan bubur nasi dengan telur masin lepas tu letak kicap sikit lepas tu ikan bilis goreng..kalau ada kangkung pun sodap..
aaaaaarrghhhhh!!! tetiba rindu bubur nasi masa duduk asrama dulu..huhu
ini juga merupakan makanan wajib bila demam..
bila demam mulala merengek nak bubur..

4.NASI AYAM

Ini lagi satu makanan yang Yaya akan mintak dan memang wajib minta bila demam selain bubur..
nasi ayam..
ye walaupun makan tak lalu dan tak habis tapi makanan ni mampu buat Yaya berselera..
mak kata "kalau demam tak sah kalau tak minta nasi ayam"..
merengek-rengek macam budak kecik..
Yaya masa demam memang sehabisnyalah nak manja..
orang sakit memang selalu nak dibelai ye dak? hehe..
so to my future husband please take note..
ekekekeke..

dan yang terakhir.....

5.KETAM

Asyik dok cerita yang kegemaran je, sekarang ceita yang tak berapa nak gemar..
ape la Yaya ni,,rugi kan..ketam yang punya sedap pun tak suka..
ye ketam memang sedap..
manis je kan..lagi2 bila buat sup...peerghh..
tapi yang buat Yaya tak rajin makan ketam sebab payah nak kopek keluarkan isinya lepas tu bila dah dapat isi, cenonet je..huhu..
jadi Yaya rela tak makan lansung dari susah nak kopek..hehe..dasar pemalas Yaya..
okay..inii sahaja untuk entri kali ni..
tunggu entri besok pula..

7 comments:

  1. nad makan bubur time sakit je..sebba malas nak menelan time sakit..ehhee..wah ketam my favourite...

    ReplyDelete
  2. Bubur nasi makan time hari hujan... Sodap

    ReplyDelete
  3. As'salam .

    Tumpang tanya font ap ea yg awak guna di post awak?. @@

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..maaf blog ni tempah dekat orang suruh design jadi yaya tak tahu jenis fontnya..

      Delete
  4. baru lepas makan tpi bila tengok gmbar jadi lapar balek wakakakka

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...sama la jenis yaya..nampak je gamba makanan orang share, mula la mengidam..huhu

      Delete

Assalamualaikum.
~ Komen yang baik-baik sahaja ye.
~ Hantar sekali je nanti Yaya terima, jangan banyak kali tau.

Terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...