Saturday, March 07, 2015

Aku dan diabetes | Bangkit

Bangkit | Setelah semangat yang hilang dipulihkan, Alhamdulillah kini aku bangkit seperti biasa. Berlakon anda seperti orang biasa yang tiada sakit apa-apa yang sihat sejahtera yang boleh makan apa sahaja yang itu dan yang ini walhal anda sendiri tahu anda sakit. Aku dah okay, mungkin.. sedikit demi sedikit dan masih lagi sesuaikan diri dengan sakit ini. Sejak aku ada penyakit ini, aku kerap gastrik. Tak pasti kenapa sebab sebelum ini tidak pernah. Walhal baru 2 jam sebelum sudah makan tiba-tiba perut aku akan mencucuk-cucuk nakkan sesuatu. oh ya makanan dan aku tak boleh nak makan sesuka hati sahaja untuk puaskan perut aku, jadi aku akan berhati-hati dalam pemilihan makanan.

Aku sudah bangkit daripada jatuhnya diri ini. Selama tiga hari berendam air mata walaupun kini masih ada saki baki itu tapi aku cukup kuat untuk mengesat ia. Air mata. 

6 comments:

Assalamualaikum. Jangan lupa komen ya nanti aku jenguk korang pula.